Skończyliśmy na tym, że bardzo dużo polskich firm nie ma wypracowanej strategii marketingowej. Ale chyba trudno się dziwić – bardzo dużo z nich to zwyczajnie jednoosobowa działalność gospodarcza. Część firm ma zwyczajnie dobry produkt, na którym się opiera i ma sporą ilość odbiorców – nie widzą powodu, by dowiedzieć się czegoś więcej z zakresu marketingu, ani tym bardziej zatrudniać menadżera. Jak duży jest problem można było zobaczyć w popularnym show z udziałem pani Gessler, która ratowała upadające restauracje – nie zawsze produkt był problemem! Najczęściej to brak jakiejkolwiek strategii marketingowej.
No ale, wracając do tematu – jak sprawa strategii marketingowej ma się do projektowania stron www? Głównie należy ułożyć pewien łańcuch. Najpierw rynek docelowy, następnie szczegółowa strategia marketingowa, później zgodna z planem marketingowym i biorąca pod uwagę grupę docelową identyfikacja wizualna (przede wszystkim logo, kolory firmowe, wizytówki, itp), dopiero teraz strona internetowa. Taka jest właściwa kolejność. Jeżeli projektanta nie interesuje nasze logo, nasza grupa docelowa i cele, jakie chcemy osiągnąć za pomocą strony internetowej – poszukajmy innej firmy.
Podobny temat również tworzenie stron www cennik
Podobny temat również tworzenie stron www cennik